علاج کار کشور عبارت است از بیداری مردم، حفظ انگیزه‌های ایمانی مردم، به‌کار گرفتن جوانان پُرانگیزه و مؤمن، و تقویت درونی کشور؛ این تنها راه است.بیانات امام خامنه ای (مد ظله العالی)در دیدار مردم آذربایجان شرقی‌
منو اصلی
ورود
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
 
متن تصویر:
[عضویت]
[فراموشی رمز توسط ایمیل]
تقویم
اوقات شرعی
اخبار > مهدویت در باور ادیان


  چاپ        ارسال به دوست

مهدویت در باور ادیان

نهم ربیع‌الاول آغاز امامت حضرت مهدی موعود (عج) است و بررسی نگاه سایر ادیان و مذاهب به موضوع مهدویت اهمیت زیادی دارد.

به گزارش پتروناب؛  در معتبرترین کتابهای اهل سنت مانند: الرسالة اثر محمد بن ادریس شافعی، رئیس مذهب شافعیه، متوفای 204، (مسند) احمد بن حنبل، رئیس مذهب حنابله، متوفای 241، (صحیح بخاری) اثر محمد بن اسماعیل بخاری، متوفای 256، (صحیح مسلم) از مسلم بن حجاج، متوفای 261، (سنن ابن ماجه) از محمد بن یزید بن ماجه قزوینی، متوفای 275، (سنن ابی داود) از ابوداود سلیمان بن اشعث، متوفای 275، (صحیح ترمذی) از محمد بن عیسی ترمذی متوفای 279 و دیگران ویژگیهای حضرت مهدی علیه السلام و علائم ظهور و حکومت جهانی واستیلای آن حضرت بر عالم، مطرح شده است.
موضوع ولادت حضرت مهدی علیه السلام در میان تاریخ نگاران، وپژوهشگران از ضروریات ومسلمات قطعی تاریخ است.
آیت الله صافی گلپایگانی در کتاب منتخب الاثر نام 65 نفر، آیت الله فقیه ایمانی در کتاب مهدی منتظر در نهج البلاغه نام 102 نفر و محقق توانا ، جناب ثامر عمیدی نام 128 نفر از علما وبزرگان اهل سنت را آورده اند که در کتابهای خود به ولادت حضرت مهدی علیه السلام تصریح کرده اند.
باید گفت: عقیده به مهدویت و مصلح بزرگ جهانی از حوزه اعتقادات مسلمین نیز فراتر رفته ودر ادیان قدیم مانند: آیین زرتشتی، هندی، بودایی، یهود و مسیحیت به عنوان یک اصل مسلم و قطعی مطرح است و هر یک از انبیا و رهبران مذهبی گذشته به پیروانشان از آمدن مصلح غیبی وتشکیل دهنده حکومت واحد جهانی بشارت داده وبه مظلومان، ستمدیدگان، مستضعفان وبیچارگان، از سپری شدن فصل چپاولگران بین المللی وغارتگران حرفه ای وستم پیشگان بی رحم وفرا رسیدن فصل شکوفایی عدالت وپیاده شدن قانون مقدس الهی در سراسر گیتی نوید داده اند.
در کتاب (اوستا) و(زند) زرتشتیان،(شادکمونی) و(دید) هندیان، (دادتک) و(پاتیکل) برهماییان ودر کتب مقدس بوداییان، در مزامیر (زبور) منسوب به حضرت داود و در فصول (تورات) منسوب به موسی(ع) و اسفار (انجیل) منسوب به عیسی(ع) سخن از ظهور منجی بشریت و بر هم زننده بساط ظلم وتشکیل دهنده حکومت واحد جهانی مبتنی بر پایه های عدالت نوید داده شده است. در هر یک از آیین، ادیان، مکاتب، ملل واقوام، از مصلح جهانی با تعبیرهای متناسب با فرهنگ خود نام برده وسخن گفته اند.
در آیین زرتشت از او به نام (سوشیانت) یا (سوشیانس) (نجات دهنده بزرگ جهان،) در میان یهودیان به نام (ماشیع) (مهدی بزرگ) ودر آیین هندی به نام (آواتارا) ودر آیین بودایی به نام (بودای پنجم) ودر میان برهماییان به نام (ویشنو) ودر کتاب شاکمونی از کتب مقدس هندیان به نام (فرزند سید خلایق دو جهان) ودر کتاب مقدس دادتک برهماییان به نام (آخرین وصی ممتاطا) (محمد) ودرکتاب پاتیکل به نام (راهنما) (هادی، مهدی) تعبیر کرده اند.
واهالی صربستان در انتظار (مارکو کرالیویچ)، ساکنان جزایر انگلستان در انتظار (ارتور)، ایرانیان باستان در انتظار (گرزاسپه)، یونانیان در انتظار (کالویبرگ)، اقوام اسکاندیناوی در انتظار (اودین)، اقوام اروپای مرکزی در انتظار (بوخص)و اقوام آمریکای لاتین در انتظار (کوتزلکوتل) وچینیها در انتظار (کرشنا) بسر می برند.
بنابراین مسئله اعتقاد به حضرت مهدی علیه السلام و مصلح واقعی وتشکیل دهنده حکومت واحد جهانی، یک اصل قطعی ومسلم وپذیرفته شده میان پیروان تمام ادیان ومذاهب و ملل است.


٠٨:٥٤ - 1391/11/02    /    شماره : ١٧٩٥    /    تعداد نمایش : ١٣٧٥


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




 

كليه حقوق اطلاعات و مطالب اين سايت محفوظ و متعلق به بسیج شركت ملي صنایع پتروشیمی می باشد